Europavalrörelsen i Huddinge | Sverigedemokraterna Huddinge

Europavalrörelsen i Huddinge

_DSC1810

_DSC4022

Inför Europavalet fick kommunfullmäktiges partier under två veckor möjlighet att ha en valstuga på Sjödalstorget i Huddinge Centrum. Endast fyra partier nappade på erbjudandet, förutom Sverigedemokraterna så var det M, S och MP. Intresset och de välvilliga bemötandet gjorde att vi snart insåg att partiet skulle nå stora framgångar i valet. Överraskande jämfört med tidigare val var att så många äldre och då även kvinnor besökte oss för att hämta information och valsedlar eller bara för att visa sin uppskattning över att vi fanns på plats.

Vi hade glädjen att den 8 maj kunna välkomna Jimmie Åkesson som under sin valturné även hann med ett besök vid vår valstuga. Där gavs möjlighet för medlemmar och sympatisörer att fotograferas med vår partiledare och någon autograf. Veckan efter fick vi även ett besök av partisekreterare Björn Söder. För våra valarbetare var dessa besök mycket inspirerande inför höstens valrörelse.

/Arnold Boström

_DSC4042