Föreläsning – Stefan Jakobsson – Torsdag 21 januari | Sverigedemokraterna Huddinge

Föreläsning – Stefan Jakobsson – Torsdag 21 januari

Under torsdagskvällen 21/1 så hade vi i SD Huddinge ordnat en öppen föreläsning med vår skolpolitiska talesperson, riksdagsman Stefan Jakobsson.

_DSC9275

Det blev en välbesökt tillställning med gäster från länets alla hörn.

_DSC9272

Stefan kan verkligen konsten att trollbinda en publik. Förutom att själva innehållet, skolpolitiken är enormt intressant för oss alla, så är Stefan en mycket skicklig retoriker och har en förmåga att blanda kroppsspråk, gester, humor, anekdoter med otroligt mycket fakta. Trots att han egentligen säger självklarheter så bjuder han på många aha-upplevelser som blir ögonöppnare för de flesta. Ja, skolan står inför enormt tuffa utmaningar! Det är vi i högsta grad medvetna om. Men vi i SD har lösningar, vi har konstruktiva idéer, vi har förslag på hur vi ska kunna hantera alla dessa utmaningar.

Vi ser positivt på framtiden.

_DSC9286

Eftersom Stefan använde liknelsen råvaror-bra kockar (angående elever-bra lärare), så kändes det passande att få avtacka Stefan med lite delikata råvaror.
_DSC9289

Stort tack, Stefan, för en alldeles lysande föreläsning! Och stort tack till er alla i publiken som hade letat sig till vårt kära Huddinge!

_DSC9295

Mats Arkhem