Huddingedagarna | Sverigedemokraterna Huddinge

Huddingedagarna

Lördagen den 24 april så hölls de årligen återkommande Huddingedagarna i Huddinge centrum. Eftersom det är valår detta år så fick företrädare för de olika partierna hålla ett anförande på 3 minuter, vilket var i kortaste laget skulle det visa sig. Huddinges starke man Arnold Boström höll ett mycket bra tal där han poängterade den hämningslösa immigrationens negativa påverkan även på kommunernas ekonomi. Publiken var stor denna soliga lördag och lyssnade med intresse på de olika partiernas anförande. Tyvärr hann inte Boström slutföra sitt anförande p.g.a. tidsbrist, den stipulerade 3-minutersregeln var i kortaste laget för ett anförande.

Efter anförandena på torget var det bokbord för allmänheten. Sverigedemokraternas bokbord fick sin andel besökare som försåg sig med det framlagda materialet. Synpunkter på att Sverigedemokraterna behandlas orättvist av media framfördes av flera besökare och verkar vara en aktuell och brännande fråga. Det verkar vara så att medias tendentiösa politiska bevakning nu väcker sympatier för Sverigedemokraterna hos allt fler väljare.